JellyPages.com

Friday, June 20, 2008

SAYANG!

Ada seseorang pernah cakap dengan mama...
cinta x semestinya bersatu..
kasih x semestinya di balas...
tp sayang itu tiada masalah...
cuma jangan letak harapan!
SEBAB ADE 'BATASAN' YG MENGHALANG!

korang pernah alami x situasi begini...
disaat korang sedang bahagia...
tanpa ade masalah apa2...
tiba2 korang terjatuh hati/sayang pada seseorang...
perasaan tu tiba2 datang!
kurniaan dr allah...
tp bukan cinta...
cuma perasaan sayang...
salah ke kalo kite menyanyangi org lain selain 'teman' kite?

ape yg korang akan buat?
nak salah kan perasaan tu ke?
atau diri korang sendiri?
sebab dlm hati kite ade banyak tempat
tuk menyanyanyangi orang lain...
x kira lah kawan,teman atau seseorang?
ape korang akan buat?

bicarajiwa:mama CUTI semalam...sebab tu x sempat terjah blog korang...ok..masalah di atas mungkin pernah berlaku pada korang atau tidak pernah..mama cuma ingin minta pendapat korang kerna ade seorang 'teman' mama sedang alami masalah tu...mama sendiri buntu!!! ape korang akan buat kalo alami situasi begitu?tp ingat,bukan CINTA cuma SAYANG!!! mama mabuk lah korang...x larat sebenarnye ni tp gagahkan jugak..x naklah manjakan sgt badan nih kan...



PhotobucketImage Hosting by Picoodle.comzwani.com myspace graphic comments

26 comments:

lindosh said...

mama.. kalo tak sihat pegi berehat je ok

imz said...

just sayang je xpe...tp kita kena jaga batas kita jela...tu je perlu ingat...

Jentayutiara said...

eira..
kasih sayang itu ada pd sesiap insan, itu anugerah tuhan cm berpatutan & berpadanan la....
kalou x shat rehat aje... keja x akan abis sampai bila2.

CikguZue said...

lintasan syaitan itu byk....godaannye juga banyak. so kalau hanya sekadar sayang sbg seorang kawan dan saudara seIslam, itu tidak ape. tapi jika sayang lain macam, sedangkan dia terikat sbg isteri atau suami, kenalah jaga batasannye. ingat balik orang yg dicintai sekarang ini....suami...anak2. dan banyakkan hampir pd Ilahi. semoga Dia menunjukkan jalan terbaik.

harap2 saya pun terhindar drpd 'sayang tak kena tempat' ni...:(

muadzlife said...

mmg sering terjadi pada most of us. boleh layan perasaan tu dan SENTIASA perlu ingatkan diri dan sedar diri ..itu saja..kerna persaan itu mmg membahagiakan....hiks...

risanur said...

kita boleh sayang pd semua org cuma kena tau batasannye sj..tak boleh nak lebih2...
moga mama akan sabar menahan 'mabuk' tu..

Umi Mia said...

sayang biasa jer mama....tapi kalau rasa sayang tu dah lain macam...dah ke arah nafsu or cinta...bebaik lah larik awal2...(kalau lebih sayangkan teman tadi tu lah)

Abang Long said...

Itulah perasaan yang 'halus' ada dalam diri setiap insan. Sememangnya sukar untuk diucapkan. Yang penting, sedar diri.

13may said...

huiii...payah payah...

di telan pahit
di buang sayang...

payah payah..

hehhe hehhe

ita.itu said...

mama..ada..tp buang jauh2 perasaan tuh..hehe

mama ranggie said...

lindosh,
oklah babe!hiks...

imz,
ok!thanks ya!

ku ina,
betul gak tu...

cikguzue,
kalo boleh di hindarkan ye!kalo tidak,gi mana ya!?

muadz,
betul,perasaan tu memang bahagia tp x salah ke?

mama ranggie said...

risanur,
mama setuju tp kalo lebih had,mcmne?hehehe...

umimia,
tu lah masalahnye,dah mcm jatuh hati..ish..'teman' mama tu x tau dah nak buat ape!

abglong,
brtul tu abg long,kite kena siapa diri kite kan?

13may,
ha,memang payah nak diungkapkan..tp cuba lah lawan kan?kalo blh x boleh gak!?

kak ita,
hehehe...harap cuma sayang aje kan,jgnlah ade cinta plak kan?

Mak Su said...

maksu tak nak komen apa2 mengenai ini...

ras-adieza said...

susah..tu..tapi ada...pengalaman ngan kawan2. Susah nak citer kat sini.

Sabiah said...

rasa sayang tu tak ada hadnya.kalau dah memang ada,nak tak nak tetap ada.tak boleh nak elak.sayang je kan,bukan cinta...tak salah pun.cuma pandai2 fikir sendiri la.

Zareda said...

jatuh sayang tak apa tapi batasan kena jaga, jangan tunjuk, simpan jer untuk diri sendiri.. kita ada agama dan hukum.. kena jaga aurat kena jaga pergaulan.. jangan sampai mengundang fitnah..

wan said...

jangan jerut diri sendiri :)

ps: baby ok? jgn dera mama mengidam bukan2 tau.. auntie cubittt baby! :)

tinkerbell said...

kita bole sayanns semua org mama...
u know urself bettter than anyone else..
n u know whats d best for u..
x salah menyayangi org..
tapi mesti ade limit..

Aleeya said...

he he klo tanya yaya..takpe nak syg menyayang tapi kena sedar siapa diri kita, ..kiranya syg ada batasannya..gitu la yer

zino said...

ikut le pesanan dia tu.. segalanya akan selamat..

Jie said...

saya sayang mama...hehehehe


rehat ye mama

azlanlin said...

Sayang menyayang...
Cinta dikenang..

waaa...mcm lirik filem azura la pulak!

Kenapa tanam ubi/keledek dibuatkan batas?

SUPAYA.....lu pikir la sendiri, kata si Nabil!

mama ranggie said...

maksu,
:)...

ras,
biarlah rahsia...

sabiah,
betul tu kan..sayang aje!

kak zar,
terima kasih atas nasihat tuye!

mama ranggie said...

kak wan,
dah dpt ape die nak..hehehe..tp x lah ngidam ape2 sgt!hik...

tinkerbell...
missing u much...

yaya,
batasan tu yg kena jaga kan?

mama ranggie said...

uncle,
akan sentiasa ingat!

kak jie,
saya pon!hehehe...

dak lan,
ok..akan difikirkan!

applepie said...

mintak2 dijauhkan arr mama..lg2 kalo dah kawin..