JellyPages.com

Tuesday, December 04, 2007

CAHAYA CINTA MAMA...


Cahaya Cinta

Dia telah telah menentukannya

Kita bertemu dan bercinta

Inilah oh takdirnya

Bukan kerana harta

Inilah citra cahaya cinta

Pintu hatiku telah kau buka

Tak mampu ku menafikannya

Kejujuran diberi

Kasih takkan terhenti

Ini bahagia yang ku cari

Sayangi daku

Peluklah daku

Janji dengan ku

Semai cinta nan satu

Tuhan menguji

Takkan berhenti

Hanya ku pinta

Sama setia menjaga

Hingga ke alam syurga


Mama nak luahkan perasaan mama saat ini...

masih ingat lagi mama di saat kami bercinta,penuh dgn rintangan dan dugaan yg amat hebat...yg kami jadikan panduan hidup kami sampai sekarang...kami harunginya dgn segala susah payah untuk bersatu...yang mungkin org lain x akan faham...


dan akhirnya perhubungan kami yg memang ikhlas dan sememangnye jodoh kami telah di akhiri dgn sebuah ikatan yg halal iaitu perkahwinan..memang sukar pada mulanya nak melalui hari2 sebagai suami isteri tp berkat kesabaran kami,kami bahagia walauapapun org mengata,mengumpat dan mengeji kami..kami bahagia dgn cara kami...kami ceria dgn hidup kami...


dan x selalu langit itu cerah...di saat mama 'LUPA' siapa mama,suami x henti2 berdoa agar mama pulang ke pangkuan jalan..suami mama jua x henti2 beri sokongan yg tak terbelah bahagi pada mama..dan die sentiasa di sisi mama walau apapun yg terjadi...die buat yg terbaik agar ikatan perkahwinan kami selamat..


dan al-hamdulilah,mama kembali sedia kala..dan mama amik pengajaran agar jangan percayakan org ke-3 dlm sebuah perhubungan...mama jadikan iktibar dan pedoman..mereka cuma mahu melihat kami menderita dan gagal..mereka bukan mahu kami bahagia...ya allah,jauhilah mama dari semua itu...


kemudian kami kembali meniti hari2 yg penuh keceriaan disulami rajuk dan tangis..itu adat kata org tua..jika tiada rajuk dan tangis,tidak ada serinya sebuah perkahwinan..dan mama akui,bukan memuji,suami mama amat memahami mama..amat menyanyangi mama dan amat setia pada cinta kami...cahaya mata kami bukti betapa dalam nya kasih sayang kami...


dan kini..dalam situasi kami yg amat2 bahagia,ada org yg sanggup tuk meruntuhkan kembali kebahagiaan kami...mama amat marah dan sakit hati pada die...kenapa mahu mengganggu kami..kenapa mahu lihat kami berselisih faham?kenapa?kami x pernah mengganggu anda dan sebenarnya kami x pernah kenal anda...anda hanya membina impian kosong sahaja kerna cinta kami sejati dan x mudah untuk diruntuhkan sekelip mata...kami punya ikatan hati yg cukup kebal...simpan sajalah setiap sen sms yg anda hantar setiap hari kerna kami x kan terpedaya dgn anda...anda hanya membuang duit anda sahaja dan buang masa anda...kami masih lg kuat dan takkan goyah cinta kami walau apa pon yg anda cuba lakukan...dan terima kasih juga kerna anda juga lah,cinta kami semakin mendalam...
suami mama x akan terpedaya dgn pujuk rayu mu..tak akan sesekali..kenapa mukamu masih x malu?masih menghantar sms walaupon suamiku x melayan anda?kenapa anda masih membazir idea untuk menggoda suamiku?bukan kah banyak lagi jejaka yg hensem diluar sana yg patut anda kejar?mengapa suamiku yg anda cari?bukannya suamiku tu hensem pon yg anda tergila2 kan die...tolonglah,jauhilah kami..kami x kenal anda..


kepada teman2 bloggers..maafkan mama di n3 ni sebab terlalu panjang tuk di baca...mama dah x tau kemana tuk diluahkan...dan sepanjang mama menulis n3 ni,airmata mama x henti2 menangis...mama dah amik keputusan untuk mempamerkan no telefon si pengganggu ni...kepada owner no ni,bersiap sedialah anda...mama akan amik tindakan...dan teman2 semua,doakan masalah mama ni selesai dgn baik...dan doakan mama kuat tuk hadapi situasi ini..

0172803477...

p/s:tolong jgn ganggu kami lagi...kami takkan terpedaya dgn fitnah anda...
ok,c u next n3...

14 comments:

ija said...

eh,,era..sapa pompuan tak tau malu tu..sabar era..sesungguhnya org yg diuji ni merupakan insan2 terpilih..Dia beri kita ujian itu dan ini sebab Dia tahu kita mampu melaluinya..be STRONG ok!

wan said...

Untuk pemilik nombor itu -> berhentikanlah kerja tak berfaedah ni. Esok2 jadi kat anak sendiri, baru tahu.

Untuk MamaRanggie -> kena banyakkk sabar, pompuan zaman sekarang, lelaki berkurap pun sanggup ditunggunya, janji berduit. Kadang2 lelaki tak berduit pun dia sapu, sebab desperate nak berlaki.

zino said...

yang dah berlalu jadikan sempadan..

buka lembaran baru..

Ceera said...

ya, nyah ko dari hidup mama... apa nak jadik ngan orang itu kan, menggangu ketenteraman idup orang lain... ish...

ceera doakan semua yang baik2 untuk mama tau... hugs

Ungku Nor said...

rasa cam nak kaco je nombor tu..ahahahaha.

*pelok mama*

Ayu said...

sabo eh Era..
Jadikan semua ni dugaan dalam hidup yer..
akak doakan semuanya baik2 aje untuk awak dan keluarga.. ok
take care

viruspadu said...

ra bengang nyer aku baca entry ko ni, sakits hati gilers ok, bodoh punya pompuan gatolll... dah xde keje lain gamaknya, pompuan x tahu malu, aku rasa dia dah gersang sgt tu, tu yg main rembat laki orang tu, nampak sgt loser, dah xde lelaki nak kat dia, mmg kalu aku lelaki x hingin aku pompuan mcm gitu, x tahu malu langsung, jaga la maruah perempuan sikit, bodoh giler pompuan tu

haaa... kan tetiba aku lak yg marah lebih ni.

ra, ko bykkan bersabar tau, aku tahu ko kuat, tp kalu ko perlukan aku, anytime, call or sms me anytime, bahu aku sentiasa ada untuk ko ok

cikdinz said...

ingat 1 jer. berdoa pada yg esa untuk melindungi dan merahmati keluarga...

hikmah di sebalik dugaan...

mama ranggie said...

jijah,
doakan eira k!thanks...
kak wan,
die x sayang muka agaknye...nak kena penampor sulung mama agaknye...
uncle zino,
thanks...
ceera,
hugs to u too...
kak ungku,
kaco je lah...
ma'mah,
thanks for ur support..i know where 2 find u honey...muuaahh...
cikdinz,
insya-allah,mama amalkan...

~ahni~ said...

Salam. Boleh request kot supaya nombor tu di block, tak leh masuk line mama.

Kaklong Syikin said...

salam,

mama, sentiasalah berdoa agar Allah pelihara rumahtangga mama drp fitnah, godaan dan sakit hati orang lain; lelaki dan perempuan.

mohon ALlah teguhkan hati suami mama utk tidak terpikat dngn wanita itu.

doakan semoga wanita yg selalu ganggu suami mama tu dipertemukan jodoh dgn lelaki lain yg lebih baik drp suami mama.

mohon Allah lembutkan hati wanita itu utk tidak mengganggu rumahtangga mama lagi.

berkat doa mama, insyaAllah perempuan tu akan bertemu jodohnya ngan insan lain selain drp suami mama.

dan mohon juga supaya kasih dan cinta mama dan suami akan kekal berpanjangan.

juga mohonlah supaya mama sendiri kuat hadapi dugaan ini, sbb kdgkala ia boleh mencetuskan pertengkaran suami isteri. dan syaitan mcm biasa akan jadi tukang hasut yg amat dahsyat.

hari2 dan setiap solat 5 waktu berdoalah semua yang di atas ni, dgn seikhlas hati. InsyaAllah, cepat atau lambat, doa itu akan dimakbulkan juga.

Ada hikmah di sebalik ujian ini, paling penting ia akan mengukuhkan lagi kasih dan cinta mama dan suami serta keharmonian keluarga kalian.

biasalah, hati dan perasaan kita akan susah dngn benda yang menyakitkan hati ini. basahkan sentiasa hati dan lidah mama dgn zikir, rajin baca al-Quran jika ada kesempatan yg terluang, tak kira di ofis ke, lepas solat ke, untuk kekuatan dalam dan ketenangan hati mama sendiri.amalkan hari2 baca ayatul QUrsi, tak kira berapa kali. Itukan ayat pelindung, insyaALlah.

saya doakan rumahtangga mama bahagia dunia akhirat.

Zura@Kak Long said...

Eira...check with maxis..mungkin boleh block nombor tu ..dan kalau susah sangat report jer pada polis kalau dah menganggu hidup org lain. Berdoalah supaya dipermudahkan segala urusan keluarga dan semoga rumah tangga terus aman damai. InsyaAllah

mama ranggie said...

kak ahni,
mama akan cuba...
kak long syikin,
terima kasih yg x terhingga atas dorongan dan nasihat kaklong...insya-allah,semua akan settle sprti sediakala...
kak long zura,
jalan terakhir...

Fozalin said...

nape la org2 camni perlu wujud..... nyah ko dlm hidup mama....