JellyPages.com

Friday, May 30, 2008

~Matahariku~

video



Tertutup Sudah Pintu, Pintu Hatiku
Yang Pernah Dibuka Waktu Hanya Untukmu
Kini Kau Pergi Dari Hidupku
Kuharus Relakanmu Walau Aku Tak Mau

Reff :
Berjuta Warna Pelangi Di Dalam Hati
Sejenak Luluh Berganding Menjauh Pergi
Tak Ada Lagi Cahaya Suci
Semua Nada Beranjak Aku Terdiam Sepi

Reff 2 :
Dengarlah Matahariku, Suara Tangisanku
Kubersedih Karna Panah Cinta Menusuk Jantungku
Ucapkan Matahariku Puisi Tentang Hidupku
Tentangku Yang Tak Mampu Menahklukkan Waktu

~bila mama dgr lagu ini,memang tersentuh betul hati...rasa sayu dan sebak bile mengenang cinta pertama dahulu yg penuh kenangan manis dan pahit..mengenang bile hati di curi pertama kali..dan mengenang bile hati di lukai buat pertama kali..masa tu mama hampir putus asa..tp kini semua telah berlalu,mama kena hadapi masa hadapan dgn lebih tabah dan kuat..mama harus kuat demi anak2 dan kehidupan mama...mama berdoa agar kehidupan yg bakal mama lalui akan disulami kegembiraan dan kebahagiaan demi hidup yg hanya sementara ni...~

P/S:terima kasih pada semua teman2 bloggers yg byk bg mama kekuatan dan sokongan yg tidak berbelah bagi..mama akan ingat setiap detik itu dimana kalian ade disisi mama setiap kali mama berduka dan gembira..mama menulis saat ini kerna HATI MAMA TERGURIS lagi..tp x sehebat dugaan yg lepas...mama yakin mama mampu hadapinya...oh ya..kalo ade rezki,ade sorang bloggers nak naik sini (PD),N MAMA NAK AMIK KESEMPATAN JUMPA DIE WEEKEND NI..kite tunggu dan lihat siapa die ok! mintak2 die sudi jumpa mama!


PhotobucketImage Hosting by Picoodle.comzwani.com myspace graphic comments

26 comments:

iman_qaisara said...

errrrr sapekah die?

rasp said...

mama, i know u r a strong woman! Maintain... have a great weekend and slamat berjumpaan...

imz said...

wah...xpe mama..sabar aje..yg penting kenagan dulu mmg manis kalu dipkkan ek...

izawani said...

Isk... dah la kawin umur 17 tahun, ingat kan first love la... rupanya sempat lagi bercinta lain lagi tu.... hehehe...

Tak apa la iera... akak pun tak tau dugaan apa iera kali ni, harap semuanya berlalu dengan cepat.

Umi Mia said...

Takper Mama...be strong..yang penting hati kita simpan sikit untuk kita..jgn bagi semua kat orang...

Aleeya said...

mama, i know u r strong..


wahh ade bloggers nak jumpa mama..best tu..kem slm ekk..klo dia kenal yaya ler he he

that`s girl :)) said...

uwaa... hati mama terguris lg yer??
;( xpe2,, nnt kalo mama nak nangis, ajak sy eh? kta nangis same2, jgn sedey2 lgi au? ramai yg sayang mama ...

Mak Su said...

kuatkan semangat mama ya untuk meneruskan hidup

Sastri said...

ramai jugak blogger yang mama dah jumpa ek... :D

sabar la mama... perasaan tu datang tanpa kita minta dan jangka... harap mama akan ok semula nanti...

mama ranggie said...

nana,
syhhhhhhhh..........

rasp,
thanks sayang..selamat weekend!

imz,
betul tu...sabor jelah kan!

kak wani,
hehehe...biasalah tu...

umimia,
betul tu umi...x leh percaya sgt kan!

mama ranggie said...

leeya,
insya-allah..nanti mama sampaikan ye!

dinda,
jom kite hepi balik k!senyum2lah selalu...

maksu,
mama kena kuat walopoun x kuat mana pon!

sas,
hehehe...x lah ramai sgt pon yang..kekadang perasaan tu hadir tanpa di undang!

Wynn Syarina said...

Wah, sapekah cinte pertama mama? Opss. Tibe2 aku konfius. "Yang mana satu..." :P

TauruzMama said...

Hi Mama..
bloggers??
TCR..& Hv a nice Wkend...ya!

Cikpid said...

Mama..semoga tabah..dan sentiasa ceria atas dugaan yg dtg..sy syg mama sbb kesedaran yg mama bg kat sy tu..(yg mcm sy cerita kat ym tuh..)thanks mama..

Ada Ayrissa said...

huhu..jgnla sedih2 mama...
stp dugaan kita hadapi dgn senyuman k?
yes...mama kuat n tabah....

Mommy Lily said...

wahh mama layan blues ari nie...

jgn sedey2 mama...adik camnaa? dah sihat dah..? hrp tk lama la sakit dia tuu...nnti mama risau lak

InT@N said...

lgu ni mmg sdih bangat ni...adeh!mcm trkena kt dri sndri jek..dlm dilema..

suealeen said...

mama,

nak cakap ape ye... serba tak kena je.. berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul. moga Allah terus berikan mama kekuatan... hanya padaNya tempat memohon pertolongan

CikguZue said...

Ujian datang tak kira masa atau siapa. Redhakan segalanye pada Ilahi, semoga hidup bahagia menanti....

mama ranggie said...

wynn,
syhhh.....rahsia..

tauruzmama,
thanks cyg!

cikpid,
u too...hati2 k!mama pon cayang awak!

ada,
insya-allah..mama masih kuat!

mommylily,
adik dah beransur pulih..dah blh main dah!

intan,
ke mana menghilang...

sue,
thanks ya..cuma cara kite nak hadapi tu berbeza..

cikgu zue,
thanks cikgu..semoga semua berjalan lancar!

Jie said...

mama..slmt berhujung minggu..slmt bercuti...rehatkan minda....

muahhh...

kakLuna said...

dah knapa pulak mama....

mama...dlm rtangga...mmg xde yg perfect....PASTI ada je ujian yg mndatang....tujuannya kerana Allah nk jdkan kita lebih matang, lebih tabah dan lebih mendekatiNya dengan solat, berdoa memohon perlindungan dan rahmatNya..

marilah kita bersama2 memfokuskan pd perkara2 lain yg boleh buat kita gembira....idup ni pon bukan selamanya...andaikata hari ni hari terakhir kita di dunia, bkn kah rugi kalo kita mghabiskannya dgn rasa sedih dan kecewa?

zino said...

mesti tamu istemewa tu.. hehe

Pak Ngah: said...

:: salam... kita akan sentiasa diujiNYA... samada ujian kecil atau ujian besar... begitulah selalunya...

:: selamat bertemu "tetamu" yang ditunggu2...

Mawar Biru said...

salam mama...semoga segalanya menjadi baik.take care...

mama ranggie said...

kak jie,
thanks my dear!

kak luna,
betul tu kak...makin lama iktan sesebuah perkahwinan,makin banyak dugaannye kan!

uncle,
tunggu mama apdate dulu ok!

pakngah,
terima kasih pak ngah..terasa seperti anak pulak bila pak ngah rajin beri nasihat!

mawar,
insya-allah...semua akan settle!