JellyPages.com

Thursday, May 15, 2008

~Kawan~




KAWAN ...
BILA RASA INGIN MENANGIS ... HUBUNGILAH AKU
BUKAN AKU NAK SURUH KAU BERHENTI MENANGIS
TAPI MUNGKIN AKU BOLEH MENANGIS BERSAMAMU

KAWAN ...
JIKA TERASA TIBA2 NAK MELARIKAN DIRI JAUH DARI MASALAH
HUBUNGILAH AKU ...
AKU TAKAN SURUH KAU BERHENTI ... TAPI ...
MUNGKIN AKU AKAN BERLARI BERSAMA KAU
AGAR MASALAH KAU BOLEH SELESAI

KAWAN ...
JIKA TIBA2 KAU DITINGGALKAN KEKASIH KAU
HUBUNGILAH AKU ...
AKU TAKAN MEMAKI HAMUN X-MAKWE / X-PAKWE KAU ... TAPI
AKU AKAN CUBA BUAT KAU CINTAI DIRI KAU SENDIRI

KAWAN ...
JIKA KAU KECEWA KELUARGAMU TAK BAHAGIA
BERITAHULAH AKU ...
AKU TAKAN BUAT KAU BENCI KEPADA IBU BAPA KAU
TAPI TERIMALAH SEGALA KETENTUAN ILLAHI

KAWAN ...
JIKA KAU KECEWA PERKAHWINAN KAU SUATU HARI NANTI
CERITALAH PADA AKU ...
AKU TAKAN SEBUT NAMA PEREMPUAN / LELAKI ITU
TETAPI ... CUBALAH JADI LELAKI / WANITA YANG
LEBIH SOLEH / SOLEHAH

TETAPI KAWAN ...
JIKA SUATU HARI AKU BERDIAM DIRI
AKU TIDAK MEMBALAS MESSEGEMU
AKU TIDAK ANGKAT PANGGILAN DARIMU
HUBUNGILAH AKU SEGERA
SEBAB WAKTU ITU AKU ...
AKU PERLUKAN KAU ...
UNTUK MENDOAKAN KESEJAHTERAAN AKU ...


P/S:kadang kala perasaan itu hadir tanpa di paksa..ia lahir dr hati yg ikhlas..sukar tuk mengusir nya dr hati ni...maaf andai aku mengganggu emosi mu tp apalah dayaku,insan yg di anugerahkan allah dgn 'perasaan' itu..andai kau memahaminya,ubatilah kerinduan ku ini...usirkan kasih ini dr hatiku...kerna aku x mampu melawannya sendiri...getar yg kurasakan ketika memandang matamu menusuk ke jiwa..hingga saat ini getaran itu masih terasa..maaf sekali lg andai aku meluahkan ape sebenarnya yg tersirat!memang rasa berdosa sgt pada 'dia' tp aku x mampu mengusirnya!salah ke aku tuk merasai 'kehangatan' itu...walopon cuma 'menumpang' sedikit di hatimu...

~sesekali meluahkan isi hati,lega rasanya kan!jgn ingat ke lain k,mama cuma teringat 'seseorang'..~


PhotobucketImage Hosting by Picoodle.comzwani.com myspace graphic comments


..

20 comments:

aNIe said...

Rangkap terakhir tu...susahlah sikit mama...akak ade kawan...dah hampir 2 bulan menyepi...tak tau apa jadi pada dia...telefon tak angkat...sms tak jawab...email tak balas...abih camaner nak hubungi dia...ntah aper le terjadi...Tuhan saja yang tau...semoga dia berada dalam kesejahteraan...

cendawanintim said...

mama, bila buat sajak nih...tetiba lak teringat nih...adehhhhhhh...

camana mama kita nih...hikhik

KV said...

eira, walo pun kita kenal di alam siber, moga kita boleh menjadi kawan yg 'sejati'. Ekeke

shafarina said...

biasalah bila teringat kat seseorang tuh.

:)

Intan and The Boys said...

ishh..tersentuh jugak baca puisi syahdu nih.

mama sehat? lama sungguh saya tak singgah ke sini. saya dah tukar url link baru tau mama.

Mak Su said...

true pren

CikguZue said...

bila kawan bagaikan melarikan diri dari kita, akan ada terdetik jua rasa jauh hati, sedih, menangis, sayu dalam rindu. mungkinkah masa yang akan mengubah keadaan?

CPI said...

uishkkk sgt trsentuh....

tinkerbell said...

wah wah bznyer mama ni..
enjoying urself yaaa..
ehehehe :)

Qaseh Bidadari said...

kak lady,
iye ke?moga2 die sihat k!

c.i,
ingat sape tu?

kv,
eira sedia terima k!

kak wan,
hehehe..no komen!

putri,
ok...

maksu,
true frenz rite!?

cikgu,
mungkin jua..suker baca blog cikgu..

nana,
tersentuh kat mana tu yang!

tinker,
heheehe...

Ida Naziri said...

ssh nak cari kawan cam gini..

HAPPYIRFA said...

salam mama..
hidup saya makin 'berseri'dgn kehadiran kawan2 blog.

ita.itu said...

kawan baik mmg susah dicari kan

mummysyafie said...

kawan ketawa senang nak cari
tapi kawan menangis? ada ke sanggup arr

muadzlife said...

semoga 'persahabatan' kita kekal abadi...

adalah lebih baik kita meluahkan nya... :)

silversarina said...

Persahabatn sejati sukar dicari ganti.. semoga mama sentiasa gembira di samping kawan-kawan sejati.

zino said...

tiada sahabat yg kekal dan tiada musuh yg kekal.. ini falsafah org politik.. hehe

Qaseh Bidadari said...

idashah,
memang betul!

irfa,
mama pon sama mcm tu..

ita,
memang tepat!

mummy shafie,
1 dlm sejuta...

muadz,
memang tepat,luahkannya!

silversarina,
thanks kak!

uncle,
falsafah org marhaen pulak!?

Ada Dalina said...

salam mama..
wanna be ur fren here n every where...
actually im da new blogger...
"saya budak br belajar, kalo salah tlg tunjukkan yer..."
muaaaxxx...

KakNi said...

Mama ni sentimental betul orang nyer kan...