JellyPages.com

Saturday, August 02, 2008

~Abg mengandung?~

Salam korang..hepi weekend ya...ke mana korang weekend ni..mama x tau g ke mana..mungkin nak ajak cik ayang g soping baju rayo sikit kat masjid tanah...hehehe..tgklah kalo die nak gi...so,tuk tatapan korang di hari2 minggu nih,meh kite layan citer lawak bawah ni...

Sepasang suami isteri yg tinggal di suatu taman perumahan teres kat mana ntah le..
suaminya keje kilang je..isterinya dok umah, tak keja

suatu hari.. suaminya sakit kepala dan rasa demam2 tak sedap badan..
balik keja ptg tu pi la satu klinik swasta jumpa doktor untuk rawatan.. doktor nak peksa air kencing..tapi yang pagi2 punya..

esok pepagi tu, suami pun kencing la masuk dalam botol tak atas meja..dgn harapan nanti balik keja..nak wak pi jumpa doktor utk dipeksa..

isteri dok punggah cari bil letrik bil air pun sama le dok atas meja..dok tak dok tangan terkena botol jatuh pecah, air kencing bertabur..

isteri dah kecut dan takut.. kalau suaminya tahu mampuih le dia..so, dia kencing ganti dalam botol yg serupa..harap2 suaminya tak tahu, selamat la dia..

suami balik lepas keja..mintak botol kencingnya tu..isteri bagi je ngan selamba..
wak pi jumpa doktor yg kemarin tu la..

lepas peksa doktor senyum je...TAHNIAH.. Sah Mengandung! kata doktor pada si suami..

suami melopong terkejut...terus balik mengadu kat isteri dia..susah hati bukan main lagi...isteri nak tau gak apa halnya..

sambil mengeluh dia berkata :

'.. itu lah minah!! abg dok kata dah..abg dok atas minah pun nak dok atas juga..
selalu sangat minah naik atas abg ni..haa.. skang apa dah jadi..??? doktor dah sahkan abg pula yang mengandung!! "

isteri tergelak sampai berguling ..suami bersedih dan keliru.. tak menentu dok pikiag nanti cemana nak beranak!!


bicarajiwa:...ermmm..mama nak kemas umah lor..rumah dah mcm tmpt kucing beranak..cik ayg pun dah jeling2 semacam aje tu..die siap bg hint lagi,kalo mama nak mintak ayang tolong kemas,hari minggu lah kite buat, katanya..tp bukan ade ape sgt pun yg bersepah cuma kain tu aje x berlipat..rumah dah lama x mop..hiks...harus mintak cik ayang yg tolong mop kan,kalo mama buat,licin kan takut jatuh lah plak..hehehe...ayat org pemalas mcm tu lah..sebbaik cik ayang x kisah..ok,korang,have a nice weekend yo!

PhotobucketImage Hosting by Picoodle.comzwani.com myspace graphic comments

13 comments:

ida.. said...

hahhahahaaa.. maunya laki dia tak terkejut... mengandung???? hehehhe

CikguZue said...

kelakarnye...

salam di hujung minggu.

Kak Lady said...

Heheheh...masa akak dpt email ni...geli2 hati ketawa...macam2 aje diorang ni...

~dyla~ said...

mama,
toksah mengemop. bahaya la...

kelakar citer nie....

azlanlin said...

walau kempis ttp ngandung...kalu buyung dan mengandung, ada gak logik!

Yang kompomnya, ramai lelaki yang bunting gajah... hehehe

pearlEJ said...

wakakakakaka... maunya tak tergelak guling2... adoihhlaa... hehee.. :D

IdaShah said...

lawak jer hahaha

Zareda said...

mama
malam minggu hari tu, kak zar pi PD sebab ada PD bike week.. riuh rendah PD kan dengan deruman motor motor..

kuchalana said...

sian mamat tu.. hu2

Khas Lysha said...

saper la minah yang malang tue dapat mamat mcm nie.. hu...

Mak Su said...

eeeiiii, si suami tu ... gabra giler.

aNgRiAni said...

lawak tul laa mama :d

rasp said...

kihkihkihkih..kelakar la...

mama jgn buat keje berat2 & licin2 sgt tau..jaga diri