JellyPages.com

Tuesday, August 12, 2008

HATI SEORANG WANITA :.

adik dgn sepupu die..hubby punya anak buah..


1. Sensitif : Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian.

2. Cerewet : Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala, kadang ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala.

3. Halus : Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab sesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM.

4. Ikhlas : Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui.

5. Korban : WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat tabah.

6. Prihatin : Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.

7. Manja : Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari, naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama kaum.

8. Ego : WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.


9. Cinta : CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan tulus.

10. Seks : SEKs bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan satu nafsu. Fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukan menghanyutkannya.



bicarajiwa:dlm keadaan mcm nih,memang jiwa tu sensitif sgt kan...x boleh lah salah sikit,mesti mama nak merajuk je...tp mama kena lawan gak sebab x nak nanti bb dlm perut ni ikut perangai mama yg kuat merajuk...tp biasalah perempuan kan...memang gitu jiwanya...hehehe..puas jugak lah cik ayang tu nak pujuk..tp sebbaik mama merajuk sekejap aje,x leh lelama sgt merajuk sbb kesian tgk hubby x tentu arah nak pujuk,nakalnye mama nih kan...tp masa ni lah nak ngengada kan..kalo x peknen,x koser hubby mama nak pujuk...

PhotobucketImage Hosting by Picoodle.comzwani.com myspace graphic comments

27 comments:

~dyla~ said...

tul tue mama,
time peknen tak elok slalu merajuk.. nanti baby ngikut plak..
hehehehe

Mak Su said...

wish you all the best mama :)

Ungku Nor said...

sian ci abang kena dera..hehehe

shafarina said...

biasalah orang peknen mmg gini

risanur said...

mesti best kan bile majuk masa peknen...risa ada pengalaman hanya utk 2 bulan je...mmg rasa dihargai pun masa tu..ntah bile la risa dpt keadaan mcm tu lagi..

mrs e said...

hehehe..
kiranye merajuk2 manje gitu kan mama..
bukan ape, suke bile kena pujuk..hehehehe

-terasa diri disayangi-

haJa*darLingZ said...

majuk skali skala xpe ma..lgpun tgh peknen ni mng mood xmenentu..alahai mama..yg xpeknen ni pun kdg2 majuk trlebih..ape kes...muahaha

blackpurple @ jowopinter said...

Semoga semuanya baik-baik saja ya... :)

kuInaJentayutiara said...

nk copy hati seorng wanita nie la... hehehe

sbb hati sy sgat la tak keharuan...

rasp said...

biasa lah kan mama peknen ni mcm2 kerenah kita tapi yg syiok tu cik abe paksarela kena layan *ihiks*

ida.. said...

naluri masa ni mmg mudah tersentap.... kdg2 leh jd baran pun ada.. asikla nak marah... kt yg kdg kena kawal... sabar ye mama

Pak Ngah: said...

:: salam... itulah antara yang dimiliki oleh wanita dan kewanitaan... kekadangnya ada... kekadangnya menghilang...

CikguZue said...

sian cik abe...tapi bila lagi kan...heheh
apepun moga bahagia dan ceria selalu

-akuni- said...

Merajuk pulak Mama nih... muncung tak bila merajuk tu?

cendawanintim said...

jangan merajuk slalu yer mama, tak elok tuk baby tu asyik sedey ajer...

jaga diri..

Aleeya said...

mama, lama tak jalan2 blog kengkawan, maklumle lately byk hal, mama ..how's ur pregnancy?harap semuanya dalam keadaan baik till the end okay, take care mama..

KAKTINY said...

paham paham sangat perasaan mama tuh.. merajuk ni seronok sebenarnya.. tapi merajuk time ngandung.. aduhai.. seksa ooo... (siksa husband ker... hihihi)

Zareda said...

mama
jangan suka merajuk sangat tapi baby pun kuat merajuk jugak..

bila nak merajuk tu cuba ingat nak pi sopping ker, pi makan ker.. hehheheh

Mommy Lily said...

mama kalau merajuk tkpe ada org yg nk pujuk.. :-)

kuchalana said...

relax mama.. bykkan solat sunat.. bykkan mengaji.. akan dapat lebih ketenangan.. cuba la.. insyallah...

Ada Ayrissa said...

HUhu...tul tu mama...
tp kdg2 tu org x paham kan....
erm....kiter doakan mama ceria2 slalu yer....

eedany said...

alalala...tomeinya adik.

semoga mama ceria2 selalu yer...

:)

Jie said...

sabar ye iera... mmg itu lumrah wanita yg diberi berbagai perasaan...

jaga dir lek lok tau..time2 gini jgn emo2 sgt.... mudarat baby tu nnt.

muuuuaaahhh...

sweethOneY said...

mama!
mama peknen ke?
ee..lama x jenguk page mama ni, alih2 dtg dah peknen (:
ee..cukenya (: musti chomel kan..
congrats ek mama..
jaga diri baik2

kasihlatifah78 said...

hai..mama...lama tidak ketemu... mama tahniah sbb peknen lagi.. mesti best sbb bakal dapat baby baru...

nasazfrog... said...

mama jaga diri bebaik k... amboi adik embamnye... cubit sikit.. :)

ita.itu said...

mama-pasal cerewet tuh saya setuju 100%