JellyPages.com

Sunday, October 19, 2008

Korang jangan gelak tau!

Salam korang ape kabar?harap2 makin sihat yo...
korang..boleh x mama mintak tolong...
hehehe..tp jgn gelakkan tau...promise yo...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
mama kan teringin nak makan....
RENDANG ITIK....
ade x sesiapa yg boleh tolong mama carikan?
hehehe...ngengada betul lah kan mama ni...
dr rayo tu mama cari,x do...
bilo org sebut2,teringin lah plak..hehehe...
tgk,ade yg gelakkan mama kan?
x nak kawan...!hehehe...
nakal betullah kan tekak nih ha...
ala mama tau sure korang cakap mama mengengada kan...
nak buat mcm no,dah mama x leh nak cari kat sini...
pedulik ape..
tp mama tau,korang semua kepala best kan...
agak2 ade x ek?
kalo kena beli pun x per..
mama nak,sikit pun jadi lor...




PhotobucketImage Hosting by Picoodle.comzwani.com myspace graphic comments

25 comments:

lupakanje said...

sian betul la mak yong sorang nih...acik tk balik kg minggu ni...klu tk blh gak acik carikkan itik, pehtu masakla rendangnya sendiri...hehe..
suh la cik abang carik itik kt pasar PD tu..takkan tak dak kot..klu tk dak...langsung la gi pasar Lukut, tak dak jugak, balik Linggi, cokau itik Hj Asan ..hahah..

Singgah Sebentar said...

hallo mama, kwek kwek la nanti mkn rendang itik.tukar la rendang kucing ke.. mana nak dpt itik di kolumpo

lindosh said...

alaa kesiannya mama.. masa raya arituh nenek saya buat rendang itik kat melaka. kalau mama teringin masa tu saya dah pegi hantar dah hihihi

DYLA said...

mama,
bos dyla suka mkn rendang itik. nnti dyla try tnyakan opismate mana nak dpt k..

azharjaafar said...

Salam. Cerita pasal rendang itik, teringat tahun lepas masa aku keluar 40 hari kat Kemboja. Dalam jemaah aku ada sorang ustaz hafiz yang teringin nak makan rendang itik. Dapatlah makan itik tu.

Balik 40 hari, ustaz tu mati sebab sakit. Bukan sebab itik tu tapi sebab kuman tikus. Dah ajal dia dan masa tu umur dia baru 35 tahun.

Zareda Norman said...

lorr mama, mak kak zar memang banyak bela itik. Tapi kat Tepen ler..

Perlu diingat tak semua itik sedap dibuat rendang.. hanya itik serati jer tau. Pasar Borong Selangor ni ada jual itik sembelih tapi jarang jarang sangat dapat. Apapun katPD mesti ada orang bela itik, cuba cubalah tanya kot kot dorang nak jual.. mama pi sembelih dan cabut bulu kat kedai ayam.. dan buat rendang.. Sabar ek baby.. mesti ada rezeki nak makan rendang itik tu nanti..

imz said...

tak penah dgr lagi rendang itik...kt mana ada jual ek..?

Tie said...

Laa...kesiannya...tie dok jauh laa..kalau dekat2 boleh cari itik serati kat kg tu. Tapi mama kena cari orang yang pandai sembelih dan bersihkan itik tu sebelum dibuat rendang...kalau tak..rasanya tak leh makan lah..(hanyir nanti)

abdullahjones said...

;)

eida.. said...

salam mama... huhu mengidam rendang itik yer.... sib ok lg itik... senang gak nak cari kalau mama nak rendang rusa ke lg haru... huhu sian mama.. harap2 dapat makan apa yg di idamkan tu yer...

cendawanintim said...

lorrrrrr, harap2 dapat jumpa yer mama..

shafarina said...

mesti baby dengar banyak iklan digi nih

Mieza said...

susah nak dpt itik skrg...rendang ayam bole lah...cari pelan2 insyaalllah ada...sian eira

muor76 said...

sib baik ler mama nak makan rendang itikk.. sib baik tak diminta ayam masak pengat... hehehe

~akuni~ said...

Sedap nyer mkn itik... gulai itik pun sodap... maaf Mama, sy x tau kat mana nak cari rendang itik tu... kalau kat kpg sy nun (perlis) pun selalu mkn gulai itik je... (kat perlis kari dipanggil gulai)...

puterikurekure said...

cian mama....mengidam ek.
minta hubby mama carikan cepat2 ye.
:)

mummysyafie said...

salam mama...mak aii..megidam ke?

kat maner leh dapat erkk? kiter tak penah makan itik lah mama

Mak Su said...

rendang itik? errr... sowi mama, tak leh tlg. pernah mkn sekali, masa kanak2, gi kenduri kawin kat Kota.

Ada Ayrissa said...

ermm..mmg susah tull..
suruh jo cik abg g beli itik pastu minto sapo2 yg masakkan...hehehhe..sian mama...
selamat m'jamu selera yer..

CikguZue said...

selamat hariraya MamaRanggie...hehehe...dah terlambat tapi nak wish jugak.
sori la,rendang itik takde ...kalau rendang biri2 ada la kat sini...hehehe...

RaFFLeSiA MeRaH said...

x dpt la nak mencari itik, jumpa itik pun dah jarang, camane...cuba cari kat zoo negara kot2 ada, bolehla mintak sekor...huhuhuhu....

Mommy Lily said...

alamak kesiannye mama ku ini. mana nk cari ek? mami nk masak itik pun tk reti juge..

ada kot nanti yg nk tolong masakkan utk mama...dun worry okey

zino said...

semuga dapat apa yg di hajat..

PENDEKAR said...

harg harg harg..... kempunan la tue nampaknyer.... aku firt time raye nie dapat makan rendang itik memang mencabar dan mengujakan , heh... buat jer la mama oiii.... kalau lebih nanti kongsi2 kat kiteworang.. heh

cikdinz said...

kat restoran nelayan seremban leh dapat rendang itik...