JellyPages.com

Monday, October 13, 2008

~CINTA~

Salam korang...ape kabar?
mama al hamdulilah..sihat...
mama nak tanya sikit ar kat korang...
ape makna CINTA pada korang semua...
sebab mama tengok dan lihat,cinta tu luas...

CINTA...
masa belum kawen,sanggup berjanji sumpah setia..
sanggup lakukan ape saja hatta lautan api sanggup ku redah...
ape saja halangan,sanggup di tentang...
tapi..
kenapa setelah memiliki...setelah cincin di sarung ke jari manis...
setelah akad dilafazkan...
hilang semua janji manis..
hilang semua kata-kata romantis...
jalan pun berbatu ditinggalkan...?

opppss...mama x kata bloggers2 kesayangan mama ni tau...
tp ia terjadi ke atas sahabat,teman yang mama sayang...
cukup mama sedih melihat die begitu...
kite x merasa x leh nak bayangkan...
tp sebagai teman,mama cuma mampu disisi die bila diperlukan...

kenapa sekelip mata cinta itu boleh lebur dan hilang?
kenapa tidak selepas dimiliki,dibajai agar ia semakin mekar...
kenapa biarkan ia layu sebelum ia sempat berkembang...

kepada 'die' temanku yg tersayang...
disini mama cuma dapat doakan agar kamu dapat yang terbaik...
anggap saja ini satu dugaan kecil buat kamu...
lawan lah ia agar cinta itu tetap milik kamu
sekiranya kamu masih menyintainya...
tp buatlah keputusan yg terbaik jika die bukan lagi di hati kamu...
bukan salah kamu semua ini terjadi...

temanku..aku disini ada bila2 kamu perlu....
aku sayang kamu....
dan kamu tahu siapa diri kamu kan?


PhotobucketImage Hosting by Picoodle.comzwani.com myspace graphic comments

20 comments:

DYLA said...

mama,
CINTA.. hehehe.. mcm2 makna la mama.. tpi biasanya CINTa ni pada pasangan lelaki & perempuan.& cinta pada yg MAHA ESA.

shafarina said...

Biasalah, sekarang ni cinta boleh dibeli dgn wang ringgit. Orang juga kejar cinta macam kejar trofi, lagi banyak dapat lagi tinggi status.

imz said...

ada kata cinta itu buta...so manisla semuanya..tak nampak cacat clanya...sb buta...heheh..

Ungku Nor said...

ye ..yee..akak tau..mekasih bebeh..
*ehehehe..saje nak pasan ;p*

Aleeya said...

cinta ..erkkk sebut senang nak intepret cam susah laks he he..love is cinta!ahaksssss

Mieza said...

cinta...byk maksud cabangnya...klu dh kahwin lg mekar rasa cintanya...tp ini terbalik plk ek...:( lelaki ni kita cuma kena jg 2 je...perut dan naf__...:D

muor76 said...

CINTA? cinta itu tidak dapat digambarkan dengan sebarang objek diatas muke bumi ini.. dan ia tidak dpt diterangkan dengan sebarang perkataan atau ayat,... hanya org yg mengalami nyer yg mengetahui.. cinte yg berlandaskan nafsu adelah cinte yg sesia.. tetapi cinta yg lahir dr keikhlasan dan kejujuran akan membuatkan seseorang itu bahagia.. kalo nak lepak sambil dengor lagu dengor ler lagu C.I.N.T.A dari xpdc

Tie said...

Kesian dia...tak tau la budak2 sekarang ni ....ex adik kak tie tu gitu gak...baru kahwin , dgr cerita asyik kena pukul dgn hubby,sekarang tunggu nak cerai...apa la nasib dia..dia tu lembut orgnya...

KV said...

moga 'dia' tabah hadapi segalanya.

Zareda Norman said...

cinta tu subjektif, lain orang lain maksudnya..

cinta dan mawardah.. dua perkarang yang berbeza tapi perlu untuk bersama...

Abahnajwa said...

Cinta itu ibarat kentut
Diluah terasa malu
disimpan terasa resah
jadilah diri terkemut2..hehehehe

Salam rindu dari Liverpool

Khas Lysha said...

alamak sedih plak dgr citer teman mama tue.. citer kak tie lagi sedih siap kena pukul lagi..

itu sumer bukan cinta.. kalau betul cinta takkan kita nak sakiti org yg kita cinta kan.. owh,,..

Mak Su said...

marilah sama2 kita berusaha menghangatkan cinta, maksu n mamaranggie, oops!

kuIna Jentayutiara said...

bicara tentang cinta nie buat saya syahdu.

HappyIrfa said...

salam mama..
emm x pandai nak hurai.
semoga cinta itu milik kita.eceh

zino said...

nak komen cam mana ya..

mungkin selepas kawen nama dia bukan cinta lagi.. bertukar jadi tanggungjawab, kasih sayang, hormat menghormati.. caya mempercayai..dan yg lain lain seangkatan nya..

kalau salah satu tu tak ada.. tu yg bila berjalan sebatu ketinggalkan..

dan benda2 tu kena pupuk selalu.. kena belai selalu kena caj selalu.. kalau tak macam lampu torchlight.. lama lama beteri nya habis.. malap le dia..

edrina said...

cinta.. hmmm itu lah kadang2 ikut nasibkan.. kita tak tahu apa yg bakal terjadi di masa depan.. paling penting tanya diri kita apa niat kita bercinta & berkahwin.. paling penting sentiasa berdoa pada yg Esa.. hmm kesian kat kawan mama tu kan.. berat mata memandang, berat lagiks bahu yg memikul.. yg pasti cinta yg kekal hanyalah cinta pada Allah..

en_me said...

en_me minta maaf dari kejauhan pada semua yang mengenali me selama ini .. maaf la segala kekurangan2 en_me yg ini k

iNsaN BiaSa said...

ai mama..rindu sama kamu..lama xtinggalkn jejak kt cni..heheh..selamat ari raya...
CINTA ye..mmg indah n menyakitkan..huhuu..

IdaShah said...

cinta...
kasih, sayang, rindu