JellyPages.com

Friday, February 22, 2008

Kenangan Terindah....

Semalam dok gatal tangan belek2 gambar lama2...jumpalah sikit2 gambar2 yang elok...saja mama nak letak kat n3 kali ni..mengimbau kenangan dulu...sesekali kite flashback kembali kisah silam,apa salahnya...sejarah tu kan mengajar kite erti kehidupan yang sebenar...yang mana buruk dijadikan sempadan,yang mana elok dijadikan pengajaran..ade ketawa dan ade duka...bak kata pepatah.."hari semalam adalah sejarah,hari ini adalah apa yg sedang kita lakukan dan hari esok belum pasti apa yang akan terjadi..."




me-7 bln

masa gambar ni mama berusia 7 bulan...masa kecik2 mama di bela oleh nenek dan datuk mama sebelah ayah (PD)...alhamdulilah,mereka masih ada sampai hari ni...semoga umur mereka akan dipanjangkan allah....



it's me!!

masa ni mama berusia 3 tahun ...kat tepi pantai di PORT DICKSON...masa tu mak n ayah mama dok KL so sesekali mereka balik,mereka bawak mama jenjalan...

me n angah

gambar ni masa mama 4 thn..ni bersama adik mama si angah...masa kecik2 memang selalu gaduh,sampai sekarang pon asik gaduh...die panas baran..tah ikut perangai sape lah tu...ayah mama pon x de lgsg panas baran tu...


masa di kindergarden

ni masa mama tadika..masa ni mak n ayah mama dah amik mama dr kg dan sekolah kan mama kat KINDERGARDEN FATIMA..kalo sape dok ampang,tahulah tadika ni kat mana..sekarang dah x wujud lg dah...sekolah ni dulu sebelah petronas dan jalan nak ke ampang park...


my mum n dad

masa potong kek

nilah gambar perkahwinan my mum n my dad...mak kata memang meriah masa tu...mereka ni dr muda sampailah sekarang memang sepakat..jarang mama tgk mereka bergaduh besar..setakat merajuk tu adalah jugakkan! tp memang susah nak tgk dorang bergaduh..tp kalo uols nak tahu,my dad yg kuat merajuk dgn my mum...hehehe...syhhh....

best frenz

ha...inilah satu2 nye gambar yg memang mama jaga sampai skrg...bukti mama memang sgt menghargai mereka2 ini...dlm n3 yg lepas pon kalo korang ingat,mereka2 inilah yg banyak membimbing mama tatkala mama terkeluar sikit dr landasan seorang pelajar...kerna dorang lah mama x tersungkur...thanks uols atas keprihatinan uols pada member korang yg satu ni...vp,eija n zyra,i love uols...

loving couple

gambar ni plaks masa mama tgh hangat bercinta...baru berjumpa masa ni..sesapa yg dah tahu jalan cerita mama dulu,mesti tahukan!mama bercinta cuma melalui surat..tanpa mama beri alamat tuk dibalas...mama yg ngurat die,die ni pemalu...masa ni second time kite org jumpa...hehehe...syhhh..mandi sungai kat BUKIT BELACAN...

hari bersejarah...

ni masa majlis sanding mama kat JELEBU...mama xbyk gambar...pasal byk sgt kameraman x bertauliah so sayangkan x byk gambar...x perlah...gambar lain malu plak nak letak...hehehe...yg penting,kami akhirnya dpt bersatu...semoga ikatan ini akan kekal sehingga hujung nyawa....

akim
ni anak mama yg sulung masa baru meniarap...NORMAN HAKIM...

bb
ni anak mama yg kedua...NUR CAMIELEA IZZATI..pon masa baru meniarap...

adik
ni adik..NUR QIESTINA BALQIES..adik comel kan masa kecik...

P/S:"semoga hari-hari yang bakal mama dan keluarga lalui diberkati allah..mama cuma nak kebahagiaan ni akan kekal sepanjang hayat kami...dan setiap dugaan tu mama minta allah kuatkanlah semangat mama dan keluarga tuk menghadapinya...pada mak dan ayah,mama minta diampunkan segala dosa2 mama pada mereka..sesungguhnya anak mu ini banyak melakukan dosa pada kalian berdua...mama juga berdoa agar tuhan panjang umur mereka dan diampunkan segala kesalahan mereka...pada suami tercinta,mama juga nak minta maaf andainya mama ade terkasar bahasa dan banyak menyusahkan ayang...kekadang mama lapar tgh malam pon die sanggup keluar belikan makanan tuk mama...dan x lupa masa die menjaga mama dlm pantang...sampai mama nak mandi pon,die tolong mandikan dan pakaikan mama barut...ayang,mama cintakan ayang sampai mati...semoga kasih sayang kita x berubah...dan tuk anak2 mama,mama amat sayang kalian sampai x bisa diungkapkan...kalianlah penawar dan buah hati mama...tanpa kalian,mama dan abah sunyi...mama dan abah akan sentiasa doakan kalian jadi anak2 yang terbaik,terbilang dan cemerlang....."...

(mama menitis air mata tatkala menaip n3 ni...sebak...)




41 comments:

faisal said...

slm mama,
mula2 seronok tengok gambar2 dari dulu sampaila skrang ni,dah last2 masuk bab tu sampai nak menitis air mata..:)

tapi mmg beeeesssshhh sgt gambar2 mama ni..rase retro sangat..:)thanks for sharing mam ye..:)

iman_qaisara said...

huhuhuuu mama... moga mama bahagia... seronok tgk pic2 mama tuh...x mau nages eh...

umi ameer said...

salam mama ranggie..

tengok gambar2 tu, especially yang lelama tu memang nostalgia la..
best mengenang balik semua itu..

tentu banyak cabarannyer kan?

Zareda said...

huissh glamer nya mak dan ayah mama bersanding, siap potong potong kek lagi..

jangan sedih sedih ek mama.. tu semua dugaan hidup..

Umi Mia said...

jgn sedih2 mama...kenanglah secara positif semua tu. Nostalgia2 tu lah yang menjadikan mama kuat hari ni kan. Syukur Alhamdulillah.

princesslavender3 said...

Owh.. so sweet.. camne leh sebak eh.. kita je paham hati seorang ibu & isterikn.. semoga kebahagiaan yg mama kecapi kini akn menjadi nostalgia yg terindah tuk dikenang oleh anak cucu cicit pipit n segalanya.. AMIN.. beruntung sape dpt mama gebu ni tau! nak pelok lg bleh??? tp lepas mama siap mandi.. hahahha

muadzlife said...

seronok kan mengimbau kenangan dulu..pastu musti tersenyum sensorang :)

Ummi Yang Tomey said...

mama!! balqis tu ikot muka mama la time kecit.. sebijik sgt2.. huhu

suka tgk gmbar loving couple tu.. mama plak cute jerrr.. heheheh (tp spoil ada budak msuk pulak.. heheh)

ummi selalu doakan mama dn keluarga akan sntiasa bhgia smpai biler2.. mcm mum & dad mama jgk.. moga mendung yg datang cepat2 berlalu... insyallah.Amin

PakTeh said...

gambar2 lama mmg mengusik jiwa. meruntun ria dan duka berbaur.

semoga gambar2 itu & catatan menjadi pedoman buat anak2 masa akan datang. betapa besar harapan dan doa mama untuk mereka.

moga mereka menjadi anak2 soleh & solehah, berjaya & berguna utk agama, bangsa dan negara kelak, insya Allah.

Kak Lady said...

Wah!! Gambar kawin mak & ayah mama pun dalam warna warni ye...

Kak lady masa kecik2...takde gambar pun...maklumlah dulu susah...mana nak ada kamera...hehehe

Cuma bila kawin gambar anak memang banyak...sebab takut nanti takde kenangan mereka masa kecik macam kak lagu....

Semoga mama & suami serta anak2 kekal bahagia ke akhir hayat bersama anak2 tersayang

irasilver said...

sayangnya mama napa eh saya takleh view semua gambar gambar tuh! Kuar X jek!!!

maybe webhosting mama pakai kena block kot ngan co. saya! hehe

Mak Su said...

relax mama... enjoy the memoir till the end of your life

Pak Ngah: said...

:: salam...

:: gambar lama pastilah mampu mengimbau kenangan lampau... nostalgia tuuu...

:: apa2pun mama memang HEBAT di usia 7 bulan... macam... dah tahu menghitung jari tuuu...

cikgu panji said...

cute nye mama masa kecik....masa basar pun cute jugak. hehehe

AKO said...

huhuhu... teringat kisah lama yek mama... kenangan lama menusuk kalbu..

echhcehh.... phheeewiitttttt ;)

blackpurple @ jowopinter said...

Comelnya... Hehehe!

NuRuL said...

anak mama yg tengah tu sebijik cam mama masa kecik kan?

~dalila~dyla~deyll~della~ said...

mama,
bestnya tgk gmbr2 mama..... seronok kan mengenang kenangan lalu....

Ceera said...

so sweet mama... semoga apa yang mama inginkan di makbulkan ALLAh...

mak mama masa dolu2 cantik la...

eh eh, andak la.. lawak je tengok gambar dolu2 kan..

mama ranggie said...

acai,
sebak mama buat n3 ni tau!x tau kenapa...hehehe....

nana,
thanks ya!

umi ameer,
memang banyak sgt pengalaman pahit dan manis...

kak zar,
tulah pasal,glamer u!

umi mia,
memang betul...semenya mama jadikan kenangan terindah...

kak sheda,
hanya kita yg faham...chait...dah mandi tau!

muadz,
memang pon...ade yg tersenyum,ade gak yg menitik airmata ni...

ummi comey,
thanks ya!semoga family mama akan kekal bahagia...

pak teh,
sejarah itu jadikan kita kuat dan tabah...akan mama simpan dl ingatan...

kak lady,
mama pon x tau mcm ne masa tu ade kaler plak gambar tu...tp memang seme gambar mak n ayah dah ade kaler...thanks!

ira,
mama kan pakai photobucket,tu agaknya ira x nampak...

maksu,
thanks ya!

pakngah,
sesekali mengimbau kenangan lama...mengusik jiwa jugakkan?

cikgu panji,
dah besar bertambah tomellll...hehehe...

ako,
ssyyyhhhh...

bp,
sape yg comel tu..?

nurul,
ye ke sama?lain aje mama tgk...

dyla,
sesekali pandang kebelangkang kejap...agar ingat dr mana kite..

ceera,
memang kelakor gambar tu tp itu satu kenangan kan??andak dah tgk ke lom tu gaknye?

puterikurekure said...

comel mama dolu2
skang ni pon comel gak!
;)

zino said...

mengenang nostalgia hehe

So'od said...

kenangan terindah ye mama?
heheh..

kunadzri said...

salam mama..
Mengimbas kenangan lalu memang mengasyikkan. Tanpa kenangan, tiadalah kehidupan.
Kenangan boleh kita jadikan tauladan. Kenangan juga boleh kita jadikan sempadan. Sama-samalah kita bermuhasabah diri...

maklang said...

rajinnya mama dok scan gambar2 lama...and rupa memang tak berubat dari kecik2 sampai sekarang ek...

kasutVincci said...

syok nya mama ada gambar zaman kecik. Kv takdak pun, sbb org kampung kan, mana ada nak snap gambar bagai. Huhu

umi_e said...

best eekkkkkkkkkkk lihat kembali gambar2 lama tu... kak e tak ada gambar masa kecik2 cam mama... yer ler masa tu zaman susah... manalah boleh nak bergambar2 kan... :(

*** simpan gambar2 semua tu elok2 tau mama ;)

"sishoney" said...

dlm adik beradik seramai 5 org,sis sowang je xder pic2 masa tecik mama.cian kan.sdgkan abg2 and adik2 sume ade.bila tanya mak..mak cakap sis fobia camera dulu..sbb tue langsung xder pic sis.sis akan melalak kalo tgk camera.tapi kan...xsangka bila besar sis hantu camera *smile.

frust sesangat xder pic dari baby...

Wiween @ Awin said...

wa....kenangan mengusik jiwa ek mama?? beshnye..hehe

yg pic mama kekecik tu kat pantai kat benteng tu kan.

wahh..pic dia gi ngedate dgn cik abg pun ade yek.hehe mama ngorat dia?? aisey..leh mtk petua ni!! ween bleh la blaja ngorat gak.kehkeh

seronot tgk pic2 lama mama ni.cantiknye pic kawin mama..hubby mama org Jelebu ke?? sama lah dgn abah ween!! Jelebu katna??

anak2 mama pun semuanya comel2.moga bahagia sampai ke akhir hyt mama.amin..;)

zura lias said...

waah..comelnye mama time kecik2..erk..jgn sedey ye mama..

mama ranggie said...

putri kure,
mama memang 'comel' hehehe...gumukslah sekarang...

uncle zino,
sesekali mengenang kisah silam...

uncle deri,
semoga kite ingat di mana kite berasal...

maklang,
skrg ni x lah comel lg mcm dolu2...hehehe...

kv,
mak mama yg rajin amik gambar...

kak e,
zaman mama kecik2 dulu agaknye dah majulah sikit...

sis,
dulu fobia,skrg dielah hantu kamera...lalala...

wiween,
ha'ah,mama yg ngurat die..hubby mama org sinilah sayang oii...mak mama yg org jelebu...

zura,
time kecik2 seme comel lah sayang...

viruspadu said...

gemuk la plak aku masa tu kan hikssss...

alhamdulilah, ko bahagia, aku tumpang bahagia

haja said...

syokk layan gamba dolu2 mama ni. Tapi smpai bab akhir tu...sedih pulak gasenye. Suami skang ni xmcm dulu kan...suami skang ni xpenah bkira dlm membantu kite wat keja2 umah...apatah lgi wat keje yg kdg2 ada sesetgh lelaki anggap remeh.syukurlah mama dpt suami yg mcm tu...dan yg lelain pun...;)

mama ranggie said...

ma'mah,
ko pon bahagiakan...aku pon tumpang gembira...

haja,
syukur al hamdulilah mama dpt hubby gitu... x berkira dlm bab hal rumah tangga...

Kasawari said...

banyaknya gambo.. tak terkomen semuanya..

saya pilih satu jer komen..
gambo yang tak pakai baju tu.. he he..

malu Ammar dan Aiman tengok..

itu jer komen sya..

he he

Mieza said...

seronok sesekali ngk gmbr lama kan...kenangan mengusik jiwa..cewah...mieza pun doakan yg terbaik buat mama sekeluarga...AMIN...:)

mama ranggie said...

kasawari,
tulah pasal...byk lg gambar tp x larat nak scan...

mieza,
thanks ya!

NONIE said...

ini yang buat maks semangat nak amik gombo dolu-dolu ni...hahahaha...Ma'mah dulu ngan sekarang...sekarang lagi nampak somelkan???

mama ranggie said...

nonie,
scan gambar lama tu pastu update ler..ma'mah skrg vogue...

fizz said...

salam mama, wah dh lama x msk sini, bnyk sngt entry, mama comel la dr dulu sampai skrg, pttla anak mama pon cute2 n comel, saya doakan semoga mama dan family gembira dulu, kini dan selamanya..amin :D

mama ranggie said...

fizz,
tulah pasal..len kali singgah lah selalu...kecik2 aje comel,dah besar,hampagas...hehehe...