JellyPages.com

Monday, January 28, 2008

Solat itu Tiang Agama...


Gambar terbaru adik...

(bayangkanlah kalo anak kite jadi seperti cerita dibawah...

nauzubillah...mintak dijauhi dr semua ini...)


  • It Happens in Seremban

Kisah mengenai sebuah keluarga Islam yang serba sederhana. Keluarga yang menjalankan segala tuntutan Allah S.W.T. Seorang anak perempuan telah dilahirkan lebih kurang hampir 20 tahun yang lepas. Dibesarkan dan dimanjakan mengikut lunas2 dan batas2 kehidupan seorang Muslim. Sebuah keluarga yang riang dan sentiasa gembira dan bersyukur atas segala nikmat yang diperolehinya.


TAPI tanggal beberapa bulan yang lepas apabila anak kesayangan mereka yang mana sebelum ini tidak pernah berkelakuan ganjil, dengan tak semena-mena telah memberitahu ayahnya bahawa beliau ingin berkahwin. Namun dengan hati yang agak terkejut, tetapi mengetahui bahawa mungkin jodohnya telah sampai mengizinkan.Tapi ayahya teramat terkejut apabila anaknya ingin berkahwin dengan lelaki HINDU, dan ayahnya hampir sahaja pengsan apabila anaknya ingin berkahwin dalam adat resam agama HINDU..


Apalah perasaan hati ayah dan ibu serta keluarga jika anak kesayangan mereka yang satu ini, setelah dididik dan diberikan segala ILMU Duniawi dan Ukhrawi serta segala kasih sayang dan perhatian mereka sepenuhnya kepada beliau, tergamak untuk menyatakan perkara tersebut.


NAMUN, keluarga ini tidak berdiam diri. Mereka dengan segera telah membawa anak mereka untuk didoakan agar terbuka hatinya untuk kembali ke pangkal jalan. Mereka telah membawanya kepada seorang Ustaz. Apabila tiba masanya bertemu muka dengan Ustaz tersebut dan apabila Ustaz Tersebut mula membaca ayat2 Allah, maka terkejut mereka kerana mendapati anak mereka telah mula meraung dan menari tarian Hindu.


Kesimpulannya, Ustaz tersebut masih lagi merawat anak tersebut. Dan yang terpenting sekali adalah anak tersebut telah DISIHIRKAN untuk menyintai lelaki Hindu tersebut.Pendek kata beliau DISIHIR untuk keluar ISLAM.


TINDAKAN - Dinasihatkan bahawa musuh ISLAM terutama IBLIS dan SYAITAN senantiasa mencari jalan untuk merosakan ISLAM kita. Faktanya untuk mensihirkan lelaki muslim yang sentiasa mendirikan solat 5 kali sehari semalam adalah agak sukar (bukan tak boleh TAPI SUKAR), kerana mereka membaca ayat2 Allah.NAMUN bagi perempuan2 muslim, mereka ada pintu atau ruang yang membolehkan unsur sihir untuk menyerang dan menyerap kedalam akal fikiran serta hati jika tidak dibendung, apatah lagi yang tidak solat.Disini, mengajak semua muslimin dan muslimat semua untuk mengamalkan Ayatul Kursi, sebagai senjata untuk menghalang diserap oleh sihir yang tidak kelihatan ini. Jadikan ia amalan yang bersungguh-sungguh dan berdoa agar Allah S.W.T sentiasa melindungi kita semua daripada kekufuran dan gangguan Syaitan.Saranan juga, apabila masuk sahaja waktu solat, muslimin segera bersolat.Jangan biarkan waktu itu dihabisi dengan perkara selain daripada mengingati Allah.Akhir kata, sebarkanlah kepada semua muslimin dan muslimat agar mereka lebih dekat kepada Allah S.W.T dan terhindar daripada SIHIR dan MURTAD dan berdoalah buat semua muslimin dan muslimat.


NOTA: Di sini tidak hairanlah kalau hampir ***,000 orang melayu ingin menukar agama mereka, malah Kes Aisyah. Seorang Ustazah Mesir berjaya dihindukan. Dipercayai unsur cinta dan SIHIR adalah salah satu penyebab utamanya. Yakinlah bahwa jika kita hampir pada Allah dengan mengerjakan segala suruhanNya dan sentiasa memujiNya, maka Allah akan memelihara kita. Insya-Allah.Semoga Allah melindungi kita semua daripada kesesatan dan kekufuran.


P/S:Anak mama si bb demam semalam setelah 3 tahun die x demam...hari ini x ke sekolah.

si adik yg sibuk lap kepala akaknyer!

ZWANI.com - The place for myspace comments, glitters, graphics, backgrounds and codes

26 comments:

Mak Su said...

eh!? betul ker?

umie said...

Mama ranggie, semoga anak mama cepat sembuh... kesian dia...

happyirfa said...

salam mama..
na'uzubillah ..

NBK466 said...

Nau'zubillah..moga2 keluarga kita, keluarga sahabat2 kita, saudara mara kita dijauhkan dari kesesatan itew...AMIN..

~LoVeLyZz CoRnErZz~ said...

bygkan yg elok2 udah lerr...

ita.itu said...

kak, lamanyer dia x dmm...sian dia ek

Azhar Ahmad said...

Aduhhh, takut saya... ini dah kira hebat. Siap sihir2 lagi....

Zareda said...

mama
sekarang ni kes nak tukar agama memang banyak melibatkan cinta. Bila dah cinta, dah tak boleh nak lupa. Berhati hatilah kita membesarkan anak anak. Semoga anak anak kita terhindar dari perkara perkara yang menyesatkan. Nauzubillah

Azzam Supardi said...

Isy isy isy heh.

zura lias said...

iskk..sihir ni mmg bahaya ek...sian anak mama demam...moga cepat sembuh..

Ms_MER said...

3 taun x pnh demam?? mkn obt yek. Get well soon

Kasawari said...

Bykkan amalkan bacaan ayat Manzil.. Insya Allah terpelihara dari sihir..

mama ranggie said...

maksu,
betul..

umie,
dah 2 hari x sekolah...

irfa,
jauhkanlah...

nbk,
insya-allah...

lovely,
memang...

ita,
ahah...memang lama...

azhar,
takutlah dgn keadaan skrg...

kak zar,
hanya die tempat kita mengadu...

azzam,
ishhh..ishhh...

zura,
hari ni dah ok sikit...

mr_mer,
memang dah lama die x demam..org kata anak kalo nyusu badan memang susah nak kena serang penyakit...

mama ranggie said...

kasawari,
nanti mama cari...

muadzlife said...

hmm tu lah kan...mintak dijauhkan

mama ranggie said...

muadz,
mama takut semua terjadi dlm sekelip mata..

faisal said...

slm mama, smoga nak mama yg demam tu cepat sembuh ye..:) mohon kita dijauhkan dari semua tu..amin..

nasazfrog... said...

semoga kakak cepat sembuh,, ermm kisah tu jarang palak cek dgr tapi mmg ada,, semoga allah bukakan pintu hat kpd kiter semua, amin.

Kak Lady said...

Nauzubillah...semoga kaum keluarga kita dan keturuan kita dijauhkan dari kesesatan...


Semoga BB cepat sembuh ...

~ahni~ said...

Cian nyer orang yang demam tu, semoga dah sembuh....

zino said...

sayang nya si adik dengan kakak.. hehe

kasihlatifah78 said...

pernah gak dgr citer pasal nie... sungguh membimbangkan...

mama ranggie said...

acai,
dah sembuh pon..arini dah g sekolah...

nasa,
dah ok!moga2!

kak lady,
insya-allah...

kak ahni,
dah ok!dah ke sekolah pon...

kasih latifah,
insya-allah...

muor76 said...

salah satu amalan muor untuk elakkan sihir.. baca ayat qursi 3 kali tiap kali nak kuor umah..
cara nak elakkan org yg berniat jahat pada kite melakukan kejahatan tersebut pada kite.. baca ayat 9 surah yassin..

errmm anak demam.. selalunya kalo anak muor demam.. ayah nyer pon demam sekali.. heheheh

pu3nemo said...

bnda ni byk terjd.. biasa la kiamat tul2 hampir ngn kita..

cinta dan sihir pun penyebabnyer..



p/s: cian anak mama demam.. =)

mama ranggie said...

muor,
insya-allah,mama akan amalkan...

pu3nemo,
memang ade tanda2 dah...